Ο αντίλογος και ο διάλογος συνιστούν την πιο ασφαλή αντίδραση σε προσβλητικές εκφράσεις άποψης

O περισσότερος λόγος, ο αντίλογος και ο διάλογος συνιστούν την πιο ασφαλή αντίδραση απέναντι σε προσβλητικές εκφράσεις της άποψης του καθενός, σύμφωνα με τον καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου κ. Ξενοφώντα Κοντιάδη.

Συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9.84 και συγκεκριμένα στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» παραχώρησε σήμερα ο καθηγητής κ. Ξενοφών Κοντιάδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου – Κέντρου Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου. Μεταξύ των θεμάτων που έθιξε ήταν το δικαίωμα στην άμβλωση και η ελευθερία του λόγου με αφορμή την αφίσα κατά των αμβλώσεων που αναρτήθηκε σε σταθμούς του ΜΕΤΡΟ.

Ο κ. Κοντιάδης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι ο περισσότερος λόγος και ο αντίλογος συνιστούν «την πιο ασφαλή αντίδραση απέναντι σε τέτοιες προσβλητικές εκφράσεις της άποψης του καθενός». Επίσης, χαρακτήρισε θεμιτή την απόσυρση της αφίσας με βάση Υπουργική απόφαση, επισημαίνοντας ότι μεγαλύτερη σημασία έχει να αναπτύσσεται διάλογος γύρω από ευαίσθητα ζητήματα, όπως αυτό των εκτρώσεων, χωρίς ταμπού έτσι ώστε να καλλιεργείται η διαμόρφωση άποψης στο ευρύ κοινό.   

Ο καθηγητής πρόσθεσε ότι τα τελευταία χρόνια η ελληνική κοινωνία έχει επιδείξει μια στροφή στον συντηρητισμό, καθώς ανακύπτουν διαρκώς στη δημόσια σφαίρα ζητήματα που θεωρούνται αυτονόητα ή έχουν διευθετηθεί με νόμους του κράτους, όπως το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση με νόμο του 1986. Ο κ. Κοντιάδης χαρακτήρισε ακόμα και σήμερα υποβαθμισμένη τη θέση της γυναίκας σε εκφάνσεις της επαγγελματικής ή οικογενειακής ζωής και επισήμανε το φαινόμενο της έμφυλης βίας, η οποία, όπως είπε, εκδηλώνεται όλο και εντονότερα. Απέναντι σε όλα αυτά «η άμεση καταγγελία, ο  αντίλογος και η επιχειρηματολογία» συνιστούν, σύμφωνα με τον καθηγητή, την ιδανικότερη μορφή αντίδρασης.

Ο κ. Κοντιάδης ανακοίνωσε την πραγματοποίηση ανοικτής εκδήλωσης-συζήτησης με θέμα
«Έμφυλη Βία – Σεξισμός: Από τη ρητορική στη βίαιη πράξη», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων στις 27 Ιανουαρίου 2020.

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Τσάτσου τόνισε την ανάγκη της κοινωνίας να συζητάει για όλα τα παραπάνω θέματα έτσι να δοθεί η δυνατότητα στις γυναίκες να αντιληφθούν ότι η θυματοποίηση δεν είναι αποδεκτή.  

Σου άρεσε το άρθρο, αλλά σου δημιούργησε νέες απορίες;

Έχεις και άλλα ερωτήματα που σε απασχολούν σε σχέση με το Σύνταγμα, τους Θεσμούς, τα δικαιώματα και τη λειτουργία της Δημοκρατίας;

Σχετικά Άρθρα

Σεξισμός και Πολιτική Κριτική: Το νόμιμο και το ηθικό

Η αναδημοσίευση των φωτογραφιών από την προηγούμενη επαγγελματική απασχόληση (μοντέλο) της κ. Δούνια, ως ένα κρίσιμο και επιθετικό σημείο αποδόμησης της πολιτικότητας του προσώπου της, συνοδευόμενη από προσβλητικές εκφράσεις, συμβάλλει στον δημοκρατικό πολιτικό μας διάλογο ή πρόκειται για μια παράνομη εκφορά λόγου που αξιώνει την επέμβαση του δικαίου;

Περισσότερα

Η νομική αναγνώριση του αδικήματος της γυναικοκτονίας: Συγκριτική επισκόπηση των σχετικών νομοθετικών πρωτοβουλιών στην Κεντρική και Λατινική Αμερική

Η Αναστασία Γκόνη-Καραμπότσου γράφει για τη νομική αναγνώριση του αδικήματος της γυναικοκτονίας στις χώρες της Κεντρικής και Λατινικής Αμερικής και τα αποτελέσματα που αναμένονται σε κοινωνικό επίπεδο.

Περισσότερα

Το ελληνικό #MeToo​: Συνέντευξη με την Υφυπουργό Εργασίας Μαρία Συρεγγέλα (vidcast)

Η Υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Αρμόδια για θέματα δημογραφικής πολιτικής και οικογένειας, Μαρία Συρεγγέλα, συζητά με το Syntagma Watch, με αφορμή τις πρόσφατες καταγγελίες σεξουαλικής βίας και κακοποίησης στη χώρα μας.

Περισσότερα

Θέλεις να μαθαίνεις

πρώτος τα νέα μας;

Αν σε ενδιαφέρει να ενημερώνεσαι άμεσα για τις νέες δημοσιεύσεις και τις δράσεις του Syntagma Watch, τότε εγγράψου στο newsletter μας!

Αυτός ο ιστότοπος για τη διευκόλυνση της λειτουργίας του και προκειμένου να σας παρέχει μια προσωποποιημένη εμπειρία χρησιμοποιεί cookies. Για να ενημερωθείτε για τη χρήση των cookies και τις σχετικές ρυθμίσεις μπορείτε να επιλέξετε εδώ

JOIN THE CLUB!

It’s easy: all we need is your email & your eternal love. But we’ll settle for your email.